tisdag 12 november 2013

Den blivande tandsköterskan har assisterat & även slagit in julklappar...

Vilken dag det var på praktiken igår.. Det började lite "sämre", men efter 11 så small det till. Fick assistera vid 2 lagningar. När sköterskan som jag skulle gå bredvid på eftermiddagen frågade mig om jag ville göra det så var jag så nära att säga nej, men så tänkte jag.. Så attans heller att jag ska.. Så det var liksom bara att rycka in och fixa det. Så kul och tandläkaren gav mig bra tips på hur jag skulle hålla sugen, ge henne instrumenten med mera.
Sedan fick jag tillfrågan om jag ville vara med i en operation efter lunch. Sjävklart tänkte jag... Där var det meningen att jag "bara" skulle stå & kika, men fick rycka in & hjälpa dem med bedövningen..
Så verkligen en superbra!
Var nöjd och trött när jag gick hemåt med en liten huvudvärk som kom smygande.

Hämtade de 2 äldsta barnen och sedan så gick vi hem, Hanna började med läxorna & jag med middagen.
Jag lade barnen igår + slog in Hannas födelsedagspresenter & även de hårda julklapparna.. Så nu har jag bara de mjuka kvar.
Hade tänkt hinna med att lägga mig i ett bad med, men hade en liten Elias som inte kom till ro igår. Vaknade 2 ggr så man fick ligga bredvid honom, men han lugnade inte ner sig förrän han sov mellan mamma & pappa.

Idag är det HELDAG Anatomi på huvudet- och halsregionen.. HÄRLIGT! Och så är det pysselkväll i kväll i Hannas klass..
Ha en bra dag!

7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar