torsdag 1 mars 2012

SVART HÅL!


Jaha, så kom gårdagen, skottdagen som lika väl kunde försvunnit i atmosfären.
Klockan 10 igår fick jag beskedet att jag inte får förlängning på jobbet, vart lite paff då jag vet andra som har varit borta längre än mig ifrån jobbet och de fick förlängt! Men så 1 månad har jag då kvar att jobba!
Jag pratade med personalansvariga efter lunchen och enligt honom var det att jag hade varit borta för mycket & inte kommit upp i takt. Men jag VET att det är bara skitsnack! Visst jag kanske har varit borta mycket, men de kan ju inte ta det på VAB, själv har jag varit hemma 2 ggr pga influensan & magsjuka.. När vi snackar om takten undrar jag hur fan de tänker..!?! När jag jobbade på första banan så höll jag takten, jag var t o m under takten.
Sedan bytte jag bana och där hann jag ju inte komma upp i takten innan det var dags att byta bana igen & sedan var det samma visa igen.. En ny bana & hann ju inte vara där mer än 4 veckor så flyttade de ju på mig igen, hur ska man då komma upp i takt.. Jag är ingen jävla robot..

Sedan var det ju detta med BUP, de hittade "inget" mer på testerna! Han har sina svårigheter med lite av allt.. Så ja vi får kämpa med det så gått det går!

Igårkväll så gick Elias nya jacka sönder (fast kan ju inte lämna tillbaka den då den köptes i höstas på rean) och sedan har jag bitit sönder min tand som jag lagade för 4 veckor sedan. Jag vet inte om det är på samma ställe, men är det så borde man väl kunna reklamera den, annars är det väl bara att betala & se glad ut..:-(
Som sagt vad, INGEN bra dag!
Sökte lite jobb, ca 5 st.. Det är ju bara att vänta & se!

6 kommentarer:

  1. Så jäkla trist dag gumman. Peppkramar och hoppas det ordnar sig snart.

    SvaraRadera
  2. Tråkig dag :( Dock tror jag att de räknar in VAB och det är väl rätt så naturligt - de behöver någon som är på plats och kommer upp i hastighet och det kan ju ha varit svårt för dig då det verkar vara så att du varit hemma en hel del. Hoppas verkligen att det löser sig för dig - tips är att söka på personaluthyrning.

    SvaraRadera
  3. Om du vet att det inte var dr skäl de angav - vad beror det då på? Något som facket kan hjälpa dig med?

    SvaraRadera
  4. Tur att dagen inte återkommer så ofta i alla fall! Bra dock att du fokuserar på att söka jobb direkt, det tycker jag! Man ska tänka positivt!

    SvaraRadera
  5. Vet hur de är med frånvaron för sambon fick ju oxå gå pga att han hade typ 2 VAB dagar och 2 sjukdagar som var när han skadade foten på jobbet! Men tydligen var det för mycket för att han skulle få vara kvar. Lycka till med jobbsökandet. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Va synd med jobbet. Hoppas du hittar nåt nytt fort!

    Nu har jag satt in nya foton på min blogg.

    SvaraRadera