torsdag 16 maj 2013

Hypokondri

När fan ska jag sluta klämma & känna? När ska jag sluta inbilla mig så fort jag ser något/känner något som jag inte känner igen på min kropp är något farligt??
Jag klämmer på det där jävla bröstet HELA tiden...! Jag blir tokig & nu känner jag 2 st knölar.
Bestämmer mig för att ringa vc och hon är verkligen bra och försöker lugna mig om att det är JÄTTEOVANLIGT att det är cancer.. Men likt förbenat är jag inte lugn..Och att jag ska avvakta 1 - 2 veckor efter sista mensdagen.. Måste försöka...
Jag försöker intala mig själv att det är INGEN FARA, att risken är ungefär lika stor som att vinna på lotteri (dock skulle det väl vara denna gången då).
När jag nämner detta för mamma fnyser hon på näsan, maken säger åt mig att skärpa mig, att det nog inte är någon fara.
Jag blir ledsen och så, men samtidigt förstår jag dem.. Så som jag håller på titt som tätt..
Någon mer därute??

1 kommentar:

  1. Jag är helt tvärtom, vågar inte ens känna på brösten. Däremot kan jag inte hålla med om att cancer är jätte ovanligt, det finns överallt...i alla åldrar. Redan i min innersta krets har både min mamma och svärmor drabbats av bröstcancer. Så jag räknar helt med att cancer i någon form dyker upp på de flesta av oss...läskigt.

    SvaraRadera