måndag 16 september 2013

1:a tentan avklarad...


Idag var det alltså dags för första tentan på TUC. Ämnet var tandanatomi och ni kan ju tänka er att jag var asnervös.
När vi fick frågeformuläret kikade jag igenom det ganska snabbt & kände att ja men det mesta har jag nog koll på här.
Men nja nu efterhand så kanske man inte har superkoll..Det var en bild på en tand som jag läste ut som en "canin" i nederkäken och några fler med mig, men nja inte alls.. Några hade skrivit "caninen" i överkäken. Tittade man på roten så fine, men jag kollade på kronan (corona) så jag vi får se vad som händer. Jag har mailat föreläsaren och upplyst att den tanden var lite svår. Får se om man får någon respons.
Sedan var det liiite fel gällande eruptionen i det primära bettet, men vi får se. Hoppas och tror iallafall att jag kommer få godkänt. Men är inte helt säker förrän om 2 veckor. Det är tiden föreläsaren har på sig att rätta.. Och då är det också dags för oss att ha tenta igen.. Mikroorgansimer m.m.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar