tisdag 24 september 2013

3 månader

Idag är det 3 månader kvar till julafton & jag börjar känna lite panik inför det som komma skall..
Eller egentligen borde jag inte göra det då vi redan vet att barnen vi har bestämt att vi ska åka till Legoland nästa sommar och önskar oss pengar presentkort till denna upplevelse.
Men det är ju ändå jul och jul för mig är ändå förknippat med present.. Så någon julklapp till var & en som de är behov av..
Vad är det då de vill ha? Hanna har ju redan skrivit önskelista, men innan det är jul ska ju hon också fylla år.. Men hon öskar sig t ex böcker, och det kan väl jag kanske känna att ja men det är en ju mer behovsgrej? Eller håller ni inte med? Böcker är ju bättre än dockor.. Hon har ju t ex önskat sig Moster High dockor och jag känner väl dels har vi gett bort hennes barbie redan till hennes lilla kusin då hon inte lekt med dem ifrån börjar + att de är ju lite dyrare.
Men jag håller tummarna att syrran kanske ska vilja åka ner till ullared, för då hänger jag på där på ett litet hörn.. Så kanske det kan bli lite billigare..
Annars har jag hittat en sida nu som heter hittajulklapp.se och där kan man skriva in i vilken ålder det är till, om det ska vara till en tjej eller kille... Riktigt bra så får man lite tips.
För det är ju inte bara mina egna barn jag ska köpa något litet till. De har ju 4 småkusiner med.. Och det har snackats om att vi lägger oss på ca en summa för 300:- st.. Men det är ju frågan vad de önskar.. Får nog ta & börja kräva in önskelistor så att "tomten" kan få veta.

Mina barn är ju redan stora & vet att det är morbror Micke som är tomten, men det är ju ändå himla mysigt att ha en tomte. Får se om det blir någon i år eller om det är så att han ska åka på semester igen.

Men det är ju helt klart dags att börja planera & fundera....




1 kommentar:

  1. Böcker är alltid den bästa julklappen, borde bli årets julklapp varje år!! Dessutom är det inte sjukt dyrt vilket är jättebra! (Speciellt inte barnböcker då).

    SvaraRadera