torsdag 26 september 2013

Haft en bra eftermiddag...

Borde kanske ha pluggat mer idag än vad jag har hunnit med, men det har verkligen varit fullt upp..
Varit iväg & köpt byxor till Elias, då de flesta byxorna har hål på knät.. Och jag sprang över ett bra erbjudande på H&M. Fick ett sms på 20% för medlemmar och då hade de byxor (de kan heta chinos kanske) som var nedsatta typ dagens deal ifrån 99 till 79.50 + mina 20% på det. Så 64:-/paret. Köpte då 2 par. Sedan var jag & shoppade present till Emilia (barnens kusin som fyller 2 år imorgon), jag gick & bara kollade i affärer.. Det var verkligen skönt!

Sedan blev det möte med maken på familjebehandlingen igen. Det känns väldigt bra än så länge måste jag säga! Efter det hämtade vi barnen och köpte pizza till middagen. Jag lade barnen ikväll (alla utom Simon) och läste läsläxan med Hanna & läste för Elias. Sedan kom en tjej och skulle byta till sig lite kokböcker ifrån mig & jag hade då sagt att jag ville ha värmeljus, men hon gav mig pengar istället så jag kommer själv åka & köpa värmeljus imorgon. Ska ju ändå ut & veckohandlaMina glasögon har kommit.. Och gud vilken SKILLNAD det blev.. Haha jag som trodde jag såg bra innan...Det gjorde jag tydligen inte för nu ser jag med lätthet alla bokstäver i papprena utan att jag behöver kisa..


Ja förresten Hannas fröken ringde i eftermiddags med.. Dels för att säga att vi inte kan ta vaccinet imorgon då skolsköterskan var sjuk, men också så ville hon prata med mig om simskolan de går med i skolan. Hon hade fått uppgifter om att Hanna är väldigt rädd och att det behöver vara en vuxen med henne typ hela tiden. Men när jag själv har frågat Hanna här hemma så berättar hon ju med glädje & entusiasm om simskolan och att de lär sig flyta, bentag och armtag. Och när jag nu tog upp detta som fröken sagt sade Hanna att det inte var sant men att det var lite läskigt när de skulle flyta. Men fröken ville prata med Hanna imorgon och sedan skulle vi ha ett kort möte imorgon när jag hämtar henne..

Nej nu är det väl ändå dags att gå & lägga sig, eller iallafall plugga lite.. Eller så gör jag det imorgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar