lördag 14 september 2013

I tisdags..

I onsdags så brakade det loss i skolan. Jag var sen och skulle lämna Simon och Hanna först. När jag kommer till skolan så är det ingen personal på fritids och eftersom vi redan var försenade så lämnade jag dem bara utanför.. Det fanns andra föräldrar där så jag kände mig lugn..
När jag kom för att hämta Simon fick jag veta först att han under eftermiddagen hade bråkat med en tjej..Typ munhuggit med varandra... Simon vägrar ju backa & så fort han får munhugg så kör han på mer.
Men det var okej och så..
Men sedan kom det fram att det hade varit bråk på fm också med någon annan tjej som sparkade Simon. Varav Simon sparkar tillbaka och tjejens mamma får se detta.. Och SKÄLLER på Simon. Sedan blir det kalabalik på skolan med att mamman ska stanna kvar och vakta under hela dagen, rektorn kallas in.. Sedan kom även pappan till flickan på eftermiddagen och hade rivit upp hus & helvete..

Vi pratade lite om det Simon och jag, men kände att det var ju ändå utrett, dock sade fritidspedagogen att mamman inte skulle ha skällt på Simon utan pratat med de vuxna..
Iallafall när jag skulle lämna honom sedan i torsdags på fritids så var mamman där igen och skulle vakta sin dottern..Så Simon blev jätteledsen och ville inte vara kvar, han var rädd för mamman..
Men det löste det efter ett tag. Mamman gick hem och Simon kunde äta frukost så jag kunde lämna Elias med.
Jag ringde rektorn & pratade om situationen på fritids.. 18 barn på 1 Pedagog.. Behöver jag säga mer??

Men han har varit väldigt arg de sista dagarna, men vi får hoppas att det snart släpper....

Min fina kille som också kan vara superlugn och skön..

2 kommentarer:

  1. Vad hade du själv gjort om du såg att en kille sparkade Hanna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt?? Jag hade gått till en fröken OMEDELBART!

      Radera