lördag 14 september 2013

Idag var det dags....


Jag skulle LÄTT kunna åka till Ullared VARJE MÅNAD, ja VARJE VECKA med....Dock är det så att det skulle ju inte min plånbok klara av dessvärre.!

Men idag var vi där (maken, jag och de 2 äldsta, Elias ville inte med utan sov hos mormor), och laddade inför vintern. Shoppade vinterkläder till alla barnen, jag fick en ny jacka och så handlade vi både lite ditt & datt men ändå bara det nödvändigaste.. Kom ut 5400:- fattigare och det hade vi lyckats bränna på ca 4 timmar. Men skönt att det gick fort därinne..
Åt lunch på Burger King innan vi skulle åka hem. Då såg jag att det stod en kille utanför och delade ut reklamblad med gratis synundersökning på Lensway och jag tänkte varför inte passa på när det är gratis.. Det är nog över 10 år sedan jag gjorde det senast.. Glad i hågen kommer jag in där och blir kontrollerad.. Och vips så får jag beskedet, översynhet.. Jaha, glasögon.. Jag känner hur jag börjar svettas..Mycket utgifter. De visar mig lite bågar och jag bara ser priserna.. 1700:- t ex.. Frågar om man har studentrabatt, ja självklart.. 10 % på bågarna, men nu t o m sista september är det 50%. Då känns det ju liksom ganska okej + att jag kunde få det på avbetalning... Så ringde & beställde när jag kom hem... för 850:- är ju okej även om maken känner att de har säkert lurat mig, men det har jag känt själv att jag har problem att fokusera när jag läser på nära håll..

Mina nya märkesbågar...Peak Performance


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar