torsdag 26 september 2013

Torktumlaren fortsättningen...

Helt sjukt.. Elgiganten säger att Candy endast har ett år, sedan ringer jag Garantgruppen (där man felanmäler) och hon säger med bestämdhet att det är ett år.. Sedan ringer jag samma nr för att komma till kundtjänst på Garantgruppen (väljer då alternativ 2 istället för att trycka på 1:an) och får snacka med en trevlig kvinna som säger 2 år och jag ifrågsätter henne.. Hon ber mig vänta och går & pratar med kollega som också hävdar bestämt att det är 2 år..
Mailar Candy/Hoover som skriver tillbaka att jag får det på garantin...
Men sedan när jag ska göra felanmälan så säger de att det är upp till servicekillen att bestämma om detta ska gå som garanti..
What?? Ska man liksom muta karln då.. För jag har skött mig.. Jag har INTE lastat förtungt, jag har inte slängt i barn i torktumlaren så de har fått åka karuseller utan tog med dem till Liseberg istället för en mindre kostnad (Bra mamma!!!) Vågar man verkligen riskera för bara "felsökningsbesöket" kostar MINST 900:- + bensinkostnader..

Jag har ALDRIG tur alltså, men så skriver jag lite på fejjan att vi får vänta för det finns inga pengar här (student som man är och en vinter som nalkas och ungarna gnäller på att de behöver vinterskor). Och får då svar ifrån min alldeles underbara kusin (ja hon är väl alltid underbar, men extra underbar just nu) om att vi kan få deras GAMLA torktumlare.. Den är inte körd på 3 år, men då sist funkade den & den är liksom "lastgammal" typ ifrån 2006 eller t o m innan.. Men vem bryr sig??! INTE JAG! Bara jag har en fungerande torktumlare som liksom torkar de där förjävliga strumporna som ALDRIG hänger kvar på strecket och de där jävla stora sängkläderna som jag bara hatar att hänga.. Och att vi FÅR den!! Jag behöver inte betala något mer än att jag får betala bensinen för att hämta den.. Men återigen vem bryr sig...INTE JAG!!!
Vi ska hämta den i helgen....

/Den lyckliga studenten som just nu bara är så lycklig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar