tisdag 26 november 2013

Varför inte föregå med gott exempel?

Simon har börjat få vara uppe till 20.30. Innan har vi lagt honom samtidigt som småsyskonen vid 19 eftersom vi ändå går upp så tidigt som vi gör varje morgon! Men nu har han börjat sparka bakut, eftersom han kompis Ronja får vara uppe till 21. Och vi har kommit överens om att 20.30 är ok OM man är trevlig på morgonen..
Igårkväll var han JÄTTETRÖTT dock vid 19.30 och jag sade att man ska gå & lägga sig när man är så där trött och inte tvinga sig att vara uppe..(Han var ändå uppe till 20.30).
Men varför föregår jag inte då inte med gott exempel och lägger mig straxt efter att han har somnat eftersom jag själv var supertrött igår.. Nejdå då satt jag uppe vid datorn & grejade till 22.30. Och idag är jag supertrött igen!!
Nu har jag lovat mig själv att vid 21.30 senast ska jag ligga i sängen ikväll.. Hoppas att jag håller det löftet åt mig själv.. För min kropp behöver mycket sömn, det märkte jag ju speciellt i helgen när jag sov 10 timmar utan besvär..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar