onsdag 15 januari 2014

Curlar jag för mycket & andra tråkiga saker

Skolsköterskan ringde & informerade att det var dags för hälsokontrollerna i 4:an och att jag hade meddelat att jag ville vara med.. Men hon menade på att var det verkligen nödvändigt det är ju mycket bättre att Simon får gå själv & växa i och med detta. Och vist har hon verkligen rätt, men ack så svårt jag har att släppa kontrollen.
Men vi bestämde att han ska gå själv & så ringer hon till mig sedan efteråt & berättar.

Idag måste jag åka & köpa nya termobyxor till Simon, hans termobyxor gick sönder lite på knät i söndags & då sydde jag ihop det, men igår hade de lekt någon lek & spräckt HELA jäkla knät.. Och det kan jag nog INTE laga då vadden också var sönder som skulle värma honom.. Så det blir att åka & shoppa.. Va råkade vi ha lite pengar över denna månaden? Nej inte nu längre.. Men men skit samma.. Vem sade att det var gratis att ha barn..?! Inte jag iallafall..!!

Har ju hemmastudier idag, dock känner jag inte riktigt för att sitta. Borde kanske städa, men har pysslat lite med andra saker som också är nödvändiga som att ringa Simons ridskola då han var nervös över en grej och boka tv kanaler som vi kan få billigt via en leverantör till den nya tvboxen vi har här hemma..
Jag ska också ringa & boka billigare internet hade jag tänkt mig. Några kronor billigare är ju bättre än inget...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar