måndag 6 januari 2014

Sista dagen på jullovet

Idag var det då dags för sista dagen på jullovet för barnen. Jag skickade iväg maken & pojkarna till farmor & farfar ett par timmar medan Hanna och jag stannade hemma & plockade undan julen och gjorde ost & skinkpaj.
Hanna har lekt med en granntjej.. Och Hanna och jag har byggt en mikrofon.
När killarna kom hem hade jag precis slängt in pajen i ugnen & skulle bara låta den bli färdig innan vi i familjen skulle gå en liten promenad. Det hann vi inte med kan jag härmed meddela..
Elias den lilla ängeln kom utvrålade med blodet droppande ifrån ena näsborren, han har tryckt upp en låsmutter i näsan. Ringer 1177 och de pratar med en sköterska på Öron/Näsa/Hals som ringer upp oss så vi får tid..
Åker in till akuten så vi är där 16.45, klockan 17.20 får vi komma in och 17.30 är den ute.. Halleluja säger jag! Jätteduktig kille var han..
Haha, sedan har jag klippt de andra här hemma ikväll, alla har duschat & jag har gått en promenad med grannen.. Härligt det tackar jag för...
Nu är det dags att försöka sova eftersom imorgon ringer klockan väldigt tidigt och det har den ju inte gjort på ca 2½ vecka..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar