söndag 4 mars 2012

Svar!!!

Fick en fråga när jag hade frågestund om jag hade några drömmar och vad jag isådanfall gör för att förverkliga dem!!??

Nog har jag drömmar!
Jag skulle gärna vilja ha ett barn till, skulle vilja ha ett hus som vi kan hyra & ett jobb som jag skulle trivas kalas med. Och även att jag skulle vara en bra mamma som hade mer tid för mina barn!

Vad ska jag då göra för att kunna uppnå??
Alltså detta med barn måste jag ju gå ner i vikt för att ens få hjälp, eftersom vi inte kan bli gravida själv, men som ni säkert vet så väger jag en del & det går inte alls smidigt att gå ner i vikt.. Så jag önskar att jag hade mer kraft, men har faktiskt ringt vårdcentralen & de ringde upp nu i veckan & har frågat mig om jag vill ingå i en viktgrupp. Men mycket beror liksom på jobb framöver & om jag inte jobbar om jag kanske kan få lämna barnen lite andra tider på dagis/fritds, men det har jag svårt att tro att jag skulle få!

Annat boende är ju ganska dött, vi har sökt nu i nästan 2 år & det är inte lätt..

Jobbet som är mina drömmars jobb!! Jag vet inte vad jag vill jobba med! Men känner just nu att det kanske inte var just USKA som jag vill jobba med forever, men jag får ju göra det medans jag funderar ut ordentligt!

Min mammaroll, att jobba heltid kanske inte har varit drömsenarium. Det tar på krafterna med 3 barn, utredningar, barn som inte blir sedda, att liksom orka! Men jag ska verkligen tänka ett steg längre & göra mer som de vill.. Inom vissa gränser då.. Men liksom att gå till lekparken med fika borde ju inte vara så svårt eller att spela något spel..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar