måndag 23 september 2013

Kalashelg...

Har verkligen haft fullt upp i helgen... Vi har haft kalas för lilleman Elias. Och han har ju INTE fyllt år år (enligt honom själv) förrän han hade haft sina kalas.. Men nu är det gjort så då är han väl 6 år..
I lördags hade vi mamma, Janne, Niklas, Hanna, Emilia, Jack & Magnus här på en enklare fika.. Vi bjöd inte på tårta, kände inte att jag har orkat/hunnit alltså.
Han fick en Bruder lastbil BIG SIZE, en egen resväska på hjul så han slipper låna syrrans, och "presentkort" på en heldag med morbror Magnus ifrån morbröderna där han ska få spendera 600:-, dock lutar det återigen att de ska till Göteborg... Hehe...
Var trött redan där i lördagskväll faktiskt...
Igår var det ännu mer high life. Kalaset körde igång klockan 11.. Av 21 inbjudna var det 7 barn som kom, ganska dålig uppslutning och med tanke på att av dessa 7 var det bara 4 som hade meddelat att de kom. Men bra ändå att de t dök upp några fler..
Elias fick många fina presenter..Så han var nöjd! Kalaset var väldigt intensivt i 2 timmar och när vi kom hem gick jag & lade mig för att plugga sova en stund.


Började med middagen vid 17 & straxt innan den var klar ringde Ronja & ville umgås lite med Simon. Så Simon och Hanna cyklade iväg för att möta henne. Straxt därpå kommer Hanna tillbaka & meddelar att Simon har cyklat omkull. Jag slänger på mig kläder, men möter Simon & Ronja halvvägs.. Han har slagit sönder sin nya pyjamasbyxor över knät, lite rött men inget mer allvarligt där.. Vänster tumme har fått en rejäl smäll & han är rejält svullen och sedan har hjälmen gått sönder. Han har dunkat huvudet i asfalten... Han var så rädd att jag skulle bli arg för pyjamasen men skit samma så länge ungen är hel..Vi har ändå ringt jouren och får se hur det går med tummen under natten.. Men han tror han är döende nu & är jätterädd, men jag och hans pappa försöker lugna honom... Lilla gubben....
Dock funderar jag ändå varför vi inte fick komma in & göra en röntgen på huvudet...
Har han fortfarande ont i dag ska vi försöka ringa vc för en tid...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar