fredag 20 september 2013

Underbara fredag...

Idag var det ju studiedag för barnen, men jag lämnade de ändå eftersom jag skulle ha möte med familjebehandlaren. Men hämtade Elias 9.30 och de andra 2 straxt efter det. Simons kompis Ronja följde med oss hem.. Sedan kom syrran vid 10.45. Även största brorsan med fru kom förbi med batteri som han hade beställt ifrån Kina till min mobil + en skörd av deras vindruvor.. De hade också med sig en tröja som vi visst hade glömt sist vi var nere.. Jag fixade lunch innan jag & Simon gick till utveckligsamtal, de andra var ute i lekparken & lekte. På utveckligssamtalet gick det bra. Läraren berömde Simon hela tiden. Och att han jobbar på bra! Sedan gick vi en sväng till centrum där vi skulle lämna paket som skulle skickas tillbaka + att vi skulle lösa ut en nyckel till gympahallen som vi har hyrt tills i övermorgon då Elias ska ha sitt barnkalas. Hem till oss igen där syrran ordnade ett minikalas då hon inte kan närvara imorgon när vi ska ha kalas för Elias med närmsta familjen. Så mysigt gjorde hon det. Sedan pluggade faktiskt både hon och jag en sväng innan vi tog alla barnen för att gå förbi Ronja & hämta hennes mobil + även testa att det var rätt nyckel. Syrrans barn cyklade och även mina barn gjorde det. Ronja, jag & syrran gick. Dock blev det lite trötta barn i slutet, men när vi kom in & började med middagen så lugnade de ner sig. Vi åt tacos innan vi mös en snabbis innan både syrran & Ronja åkte hem. Sedan tittade vi på tv, dock somnade Hanna fort men killarna höll sig vakna till 21 och då lade jag dem också.. Maken kom hem straxt efter 22.. Han har varit på avtackning av en kollega som går i pension om en månad..

Det har verkligen varit en supermysig dag!
Tack älskade syster att du orkade spendera din lediga dag med oss... LOVE YOU!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar