måndag 28 oktober 2013

Göteborg weekend


Har spenderat helgen hos min bror & svägerska i Göteborg. Det har verkligen varit kalas..
I fredagskväll var vi och kikade på fotboll mellan Häcken och Halmstad, dessvärre förlorade Häcken. Men det var en kul upplevelse och Elias var en riktigt bra support.


I lördags fixade vi med pumpan, bakade paj, kollade på när brorsan spelade innebandy, var på Coop och fick gratis glass och handlade lite, sedan var det dags för lunch. Svägerskan hällde i karamellfärg i de stuvade makaronerna.. Elias var lite skeptisk men de andra åt med god aptit..
Sedan gick vi en promenad, M och M hade förberett en "skattletning" för några helger sedan när vi egentligen skulle ha åkt ner. Men nu fanns det ingen skatt i skogen, men det var spännande att titta på deras ledtrådar de hade fixat och gå där i mörkret med ficklampor. Men helt plötsligt skriker min svägerska till och springer iväg fort..
Barnen blir lite rädda & undrar vad som ska hända, straxt innan vi kommer hem till dem så hoppar hon fram och skrämmer oss allihopa.. Haha...
Sedan gick hon & duschade och vi började spela spel. Men sedan skulle Simon gå på toaletten & kissa, då släcks det plötsligt i hallen och hon kommer utklädd till skelett.. Våra ungar får verkligen panik och det var så synd om M för hon verkligen försökte men det blev så fel. Men sedan klädde vi ut oss både Simon och jag lite.
Efter den goda middagen så satte vi på film och barnen somnade i soffan..

Idag åkte vi hemåt hyffsat direkt efter frukost. Har gått & småfixat. Maken har varit & handlat så det slapp jag! Och jag har bytt sängkläder i alla sängarna & duschat barnen..
Elias har åkt på feber... Hur sjukt är inte det..!! Varit sjuka vid varenda tillfälle innan när vi skulle till Göteborg, denna helgen kom vi iallafall dit!

Mitt öga är liiite bättre.. Det är inte så rött längre, men det kliar en del närmast näsan så att säga, men vi får väl hoppas att det snart blir bättre.. Nu dags att sova! Jag är dödstrött och imorgon ska jag upp igen för LIAN!


1 kommentar:

  1. Vilken trevlig helg ni hade i Göteborg!
    Kika gärna in till mig! Har många fina tävlingar på gång, bla en för bloggare där man kan vinna ett presentkort på 500:-

    SvaraRadera