söndag 24 november 2013

Ett bekymmer mindre + helgen...

Igår fanns det en plan om att vi skulle städa barnen rum, men mamma ringde mig och frågade om jag ville följa med och hålla henne sällskap när hon skulle hämta lillebror på sjukhuset i Linköping (han opererades i fredags). Självklart hängde jag på.. Dels för att vara snäll och hålla henne sällskap men också att se med egna ögon att min bror mådde hyffsat okej. Så där gick mycket av dagen, men det blev en del städat på Hannas rum på eftermiddagen + att det blev familjemys på kvällen.

Idag vaknade jag själv efter att ha sovit ca 10 timmar. Så skönt men ändå helt okej tid på morgonen. Alla i familjen sov länge. Det är inte alldeles för ofta som det händer så det var riktigt gött..
Mamma ringde & vi bestämde oss för att träffas borta på Öxnegården vid 11.30 för att gå tipspromenaden. Riktigt skönt var det idag i solen, fast på de öppna fälten blåste det kallt. Barnen fick springa av sig och det var ju superbra!
Efteråt åkte vi en sväng till svärisarna där vi fikade, ungarna hjälpte farfar att köra in ved och sedan roade de sig i hans verkstad med att borra sig i tummen, banka & hamra.
Blev snabbmat idag då vi kom iväg ifrån dem så sent, men gubben lagade ändå matlådor medan jag duschade & borstade tänderna på barnen. Simon fick vara uppe lite längre än de andra barnen men det måste ju kännas att han börjar bli större. Elias däckade snabbt och även Hanna. Jag har hunnit skriva färdigt min LIA-rapport som ska lämnas in imorgon på LIAN för att de ska läsa igenom & signera den..

Nej dags att kanske krypa ner i sängen & läsa lite.
En ny vecka med allt vad det innebär..

Måndag: LIA + Hanna tandis (perfekt att jag redan är där då)
Tisdag: Skolan där vi ska gå igenom senaste tentan vi hade + ha en föreläsning om Juridik.
Onsdag: Tenta i Anatomi (massa latinska ord) och föreläsning om Material igen. Sedan kommer Hannas kontaktperson på besök. Och lillskruttan fyller 8 år.
Torsdag: Utvecklingssamtal hos Hanna & föräldrarrådet i skolan
Fredag: Ska vi hämta nyckel till idrottshallen & barnen och jag ska extramys utan pappa.
Lördag: Kalas för Hanna i sporthallen
Söndag: Kalas för Hanna med familjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar