lördag 30 november 2013

Godispåsar, läkarbesök & antidepressiva..

I torsdags bestämde jag mig att istället för att gå här hemma och nojja så skulle jag ringa läkaren. Ringde men fick inte tid samma dag på min vanliga vårdcentral, så jag bestämde mig för att ringa en ny & istället byta.
Så nu går jag hos en privat vårdcentral & det känns så bra så jag har t o m flyttat barnen dit.
Där fick jag träffa en bra läkare som klämde igenom mig & kände ett par lymfkörtlar som han sade..Fast de var godartade!! Han berättade varför han kunde känna att de var det och sedan berättade han varför det har blivit så..Jag är mycket nöjd. Vi pratade igenom mina mediciner med och han skrev ut åksjuktabletter till mig också.. 100-pack.. Det tackar vi för.. På apoteket har de ju 10 pack för 65:-, nu betalade (då hade jag rabatt 50%) 44:-.. Verkligen superbra pris.  Vi pratade också om min hälsoångest och han tyckte att det kanske kunde vara bra att testa antidepressiva tabletter när jag frågade om KBT eller något liknanade.. Jag som är emot tabletter har känt lite att jag vet inte om jag vill & så kollade jag ju på alla biverkningarna. Men igår efter att ha läst lite på familjeliv, så bestämde jag mig för att testa.. Så nu får vi utvärdera det om 2 veckor.
Började med dem igår.. Kan jag må bättre (inte för att jag mår JÄTTEDÅLIGT) så är det verkligen ett +, eller ja att jag ska orka lite mer.. Men han sade åt mig att antingen börjar jag DIREKT eller så väntar jag till efter jul så att jag slipper må dåligt över jul/nyår då risken är stor att man kan må sämre ett tag..

Jag var också på utvecklingssamtal hos Hanna, det rullar på bra för henne i skolan. De vill bara att hon ska bli bättre på klockan & snabba upp matten. Så det får vi väl plugga på då!

Igår var det storsamling i barnens skola. Hanna skulle framträda så jag satt på första raden ihop med Elias & filmade. I slutet när de skulle dansa så var minneskortet slut.. Skit också.. Så tråkigt, men hoppas att jag får se den dansen igen..
Sedan var det mys med barnen igår eftermiddag/kväll.. Dock höll jag på att flippa på Elias... Han stod inne i duschen & stod med handstycket & spolade rakt ut så hela golvet var blött inne i badrummet, sedan rev de ner duschdraperiet så stången gick sönder, han slängde mat när vi satt & åt..
Men till slut blev det lugn & ro när vi kollade på " Dumma mej 2".. Gick en promenad i snön för att hämta nycklar till gympahallen & sedan var ungarna ute i nästan 2 timmar mellan 19-21 & byggde i snön..
Jag lade sedan barnen och fixade godispåsarna inför Hannas kalas idag.. Det är lite att fixa nu på förmiddagen, men det ska nog gå bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar