söndag 10 november 2013

Helgmys men också helgbråk

I fredags kom Simons kompis R hit på kvällen. Hon skulle sova över här eftersom vi skulle gå upp tidigt. Dock trodde jag aldrig att hon skulle göra det då hon har samma bekymmer som jag hade när jag var lite, jag vågade typ aldrig sova borta mer än när jag blev tvingad.
Men det gick jättebra!
Var supertrött när det var dags att gå upp i lördags, men svägerskan kom i tid & vi åkte över Vaggeryd för att hämta syrran. Sedan när vi hade kommit en bit neråt så hände något. En bambi mamma hoppade ut framför bilen, tack & lov "missade" vi henne, men helt plötsligt smäller det till i sidan på bilen.. Det var en bambi unge som hoppade rakt in i sidan på bilen, snacka om att bli chockade. Bambi reser dock på sig & springer vidare, men vi stannar till, kollar in skadorna på bilen & ringer polisen innan vi fortsätter.
Måste säga att chauffören (min svägerska) skötte sig super!

Väl nere på Ullared så delade vi lite på oss.. Simon & R gick iväg till barnkläderna först och vi vuxna gick till leksakerna. Gud vad svårt det var att shoppa verkligen eftersom jag vi har en tanke på att barnen inte skulle få så många julklappar typ 2 -3 st av oss och då lite mer nytto, men efter att ha kommit överens med de övriga syskon så ska inte vi byta julklappar mellan ungarna i år.. Och då blir det ju inte så många mer.. + att Elias är ju ännu så liten så han skulle få någon mer leksak..
Men det slutade med att jag fyndade en del kläder till Hanna & Simon så man kan fylla ut deras paket med, + att de fick lite andra nytto, men kan ändå vara så att det blir att komplettera något litet mer till Elias. Dock ska de ju också få åka med oss en vecka till Danmark i sommar och gå på Legoland.

Lämnade Ullared bakom oss vid 13.30 och åkte hem. Det regnade som bara den! Körde R till hennes farmor och sedan packade jag upp, mös med barnen innan vi alla kröp i säng efter en lång dag!


Idag har varit en mindre lyckad dag, eller jo den har väl varit bra i och för sig.. Men ungarna  har mest bara bråkat HELA dagen. Helt sjukt.. Det är nästan så jag sliter bort mitt egna hår om jag ska vara ärlig.. grrr...
Men det var lite lugnare under timmen som vi var med mamma, J och moster G och lillebror MG ute i skogen och gick tipspromenad. Härligt verkligen. 5 km och barnen knatade på bra. Hanna var lycklig nu ikväll när jag rättade hennes tipspromenad och hon fick reda på att hon hade 14/15. Underbara unge..!
Vi har sagt att vi ska försöka ha det som stående punkt, verkligen skönt att promenixa... Vi har också suttit och pysslat.. Gjort handgjorda inbjudningskort till ALLA i klassen, fick tips ifrån en av tjejerna jag åker med så inbjudningarna ska se ut ungefär som ballonger. Sedan tänkte jag att jag skulle sms som vanligt till de i min familj, men Hanna ville så gärna göra egna inbjudningar till dem med, så det ska vi lägga på imorgon. Dessvärre vet jag redan nu att en av tjejerna i klassen inte kan komma, men det är svårt att få till det liksom. Det får bli som det blir liksom
Och jag målade ut målarbilder med jultema på till mig & killarna och så har vi lyssnat på lite julmusik..


Har även ikväll varit borta hos en tjej & hämtat ljus som jag beställde på hennes ljusparty för ca 2 veckor sedan. Men de ljusen ska jag spara till jul tänkte jag. Kanske provar att tända något nästa helg.
Har även klippt alla barnen och gubben ikväll..Så nu behöver man väl inte göra det på ett par månader igen hoppas jag! Men måste snart köpa en ny trimmer för nu är den inte rolig.. Får se om det kanske blir någon efter jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar