lördag 16 november 2013

Mysig lördag

Denna lördagen har verkligen varit superbra måste jag få lov & säga. Åt frukost tillsammans hela familjen i morse, maken hade gjort risgrynsgröt. Dock fick jag slänga ihop mannagrynsgröt för det ville hellre Elias & Hanna ha. Efter det åkte vi till Habo & till min bror och svägerska där vi lämnade de 2 minsta medan vi kikade på en lägenhet. Tyvärr såg vi verkligen inte att vi kunde bo där.. Var skulle vi ha ALLA våra saker liksom? Tråkigt, men vi letar vidare.
Hämtade barnen innan vi åkte inåt stan. Först åkte vi till BR leksaker då Elias ville köpa en sak för sin peng han hade fått ifrån farmor & farfar. Sedan åkte vi till Max och åt hamburgare hela familjen. Innan vi gick in på Eko för att Simon skulle köpa ridvantar och Hanna skulle shoppa något för sin peng. Vi åkte sedan förbi Secondhand där jag köpte ett Fia med knuff-spel för en 20:- och en pippitunika till Hanna för 35:- och efter det var det hemmakväll och lördagsmyset. Alla fick välja 15 bitar var.
Sedan hem och gjorde i ordning jultema i köksfönstrena och även satt upp gardiner i Elias rum och i vardagsrummet. Sedan drog jag faktiskt med hela familjen på en promenad på ca 3 km.. Det var skönt. Vi gick runt villorna, var nere till kiosken & hämtade ett paket innan vi gick hem och förberedde middagen och mös lite. Varit ute & gått med grannen ikväll också innan jag satte mig & mös med godis & familjen.

Imorgon är planen att vi ska gå tipspromenad & maken och Simon ska iväg & köra gokart. Jag hade även tänkt småfixa lite till här hemma med att sätta upp lite mer adventsbelysning, jag ska också plugga lite... Ny vecka med nya utmaningar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar