onsdag 20 november 2013

Överraskningsfest

Barnen har idag haft studiedag och min föreläsning blev inställd. Så då kände jag att jag behåller dem hemma. Men så bokade jag och syrran att vi skulle hälsa på henne.Mysigt att komma ner till henne och umgås. Kusinerna hade superskoj...
Hon tipsade mig om små chokladfigurer som de sålde på Netto, så jag tog med mig Hanna och åkte bort dit medan de fixade till överraskningen hemma hos syrran. Ballonger blåstes upp, och fin dukat inför festligheterna. Hanna blev super överraskad så det var så kul. Och hon blev så glad för presenterna...


Hon öppnade kartongen med dockan nere hos Malin i Vaggeryd och när vi sedan kom hem så började hon pyssla.. Här uppe på bilden har hon börjat sticka en halsduk.. Hon tycker det är superskoj & ville gärna fortsätta med det länge.. Sötnosen..Kanske blir så att vi får köpa mer garn sedan när hon är färdig med denna.. Funderar på om jag också kanske skulle ta & fixa mig några "Quick knit" som det kallas och sticka lite jag med...

Nu ikväll har Elias fått feber med... Känns verkligen inte kul när jag har en massa imorgon som ska hinnas med...

2 kommentarer:

  1. Var har ni köpt Quick kniten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syrran köpte ett pysselset i Ullared när vi var där.. Men det finns på hantverksaffärer eller på panduro...

      Radera