söndag 3 november 2013

Tjejkvällen och framåt

Har verkligen haft en underbart härlig & skön dag med tjejerna igår.
Syrran & Svägerskan M kom först av alla, sedan dök mamma & moster G upp efter en stund. Slängde i oss maten innan vi åkte till Rosenlund. Mötte upp Svägerska H och bytte ut henne emot min lilla Hanna. Som Hanna har längtat efter att åka till kusinerna. Och inte nog med det, hon skulle få umgås med alla 3 morbröderna en kväll... Hehe.. Underbart!

Vi gick iallafall in på relaxen där vi badade ca 2 timmar, om jag ska vara riktigt ärlig gillade jag det inte speciellt. Tyckte det var för kallt i vattnet, är det relax ska det ju liksom vara skönt.
Efteråt åkte vi hem och delade upp oss i 3 lag och lagade varsin del av kvällens måltid..
Först blev det en Italiensk sallad som mamma & jag gjorde, medan mina svägerskor fick jobba ihop och laga gratinerad hummer. Moster G & syrran fick ta hand om varmrätten som var rotgrönsaker med kyckling som låg i en god sås som innehöll en del.. t ex julmust med mera. Sedan var det också efterrätten.. MUUUUMMMMSSSS säger jag bara.. Mjölkchokladpannacotta.. Det lär jag göra igen.. Mums verkligen..
Sedan satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord.. Mående, våra barn, drömmar, tankar m.m.. Så skönt att liksom bara mysa.. Vid 01 åkte de alla hem utan syrran som sov över hos mig i natt.

I morse käkade vi frukost och kikade på en film innan jag körde henne in till stan och veckohandlade med Simon. Jag har pluggat lite inför tentan och ska snart äta middag. Sedan ikväll ska jag se på Down town Abbey och äta grillchips & dricka öl..

Måndag: Blir det LIA
Tisdag: Är det skola & start på ny kurs som jag har värsta ångesten över.
Onsdag: Tenta & genomgång av andra tentor..
Torsdag: En skön dag
Fredag: Småfixa
Lördag: ULLARED med svägerskan H, Syrran och Simon och hans flickvän R.
Söndag: Hoppas jag att familjen ska vilja gå med mig på bio.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar