söndag 8 december 2013

Barnvakt & brandövning

Ja men det är ju helt sjukt vad tiden går fort nu. Fast samtidigt har jag haft en massa att göra så jag har inte hunnit blogga..
I fredags var jag hos läkaren med Simon, de kommer skicka en remiss för att röntga ryggen, så de kan konstatera hur många grader den är sned. Vi får väl se när det kan tänkas bli. Körde sedan Elias & MG till stationen då de skulle åka ner till Micke & Matilda.. Dock så tog resan ca 5 timmar istället för 2 timmar pga snökaoset som har dragit in över oss.. Men de kom iallafall ner & det var ju bra. Hem och fixade lite innan jag gjorde mig i ordning för att gå ut & äta med mamma & syrran. Vi gick till ett ställe som serverade tapas och sedan gick vi vidare till en krog och satt och pratade enda till klockan 01. Sedan körde jag hem syrran & mamma. Drack inget då jag inte ville göra det pga tabletterna som jag äter.


Igår lördags åkte vi (jag, Hanna & min mamma) till Habo då vi skulle vara barnvakt åt min mellanrum och hans sambo.. Vi körde järnet med barnen.. Bakade pepparkakor, handlade på ica, badade barn och lördagsmös.. Hanna har busat järnet med Emilia.
Småbarnen lade sig vid 18.30 och Hanna var så trött vid straxt innan 20 så då lade jag henne.. Mamma och jag kollade "Settman på plats" och Downtown Abbey och sedan lade vi oss med..

Vaknade tidigt i natt av att Hanna låg bredvid mig & tog massa plats i enkelsängen så jag gick ut & lade mig på soffan, men kunde inte sova då det var så kallt.. Så jag skulle tända en brasa i kaminen.. Det var bara att helt plötsligt började det rycka när jag hade tänt och så jag påkallade mamma.. Men snart pep det brandvarnare både här och där.. Gick & ryckte hela 4 st.. Och då vaknade sedan Emilia och Hanna och sedan höll de låda ifrån 5.30 - 8.. Sedan har det varit fullt upp hela dagen...
Och sedan när min bror och hans sambo kom hem kände de att det luktade rök i hela huset.. Fick då veta att de har undertryck så man hade varit tvungen att öppna ett fönster eller en dörr lite för att kunna få start på kaminen.. Jaja nu vet man detta till nästa gång..

Jag hann typ bara hem innan maken blev ut ringd för att köra på snöjouren då det har snöat en massa idag med.. Så han har jobba mellan 15 - 21.30 ikväll.. Så jag fick be mamma köra och hämta Elias på stationen. Jag har lagat mat & lagt alla barnen...
Nu är det dags att krypa i säng då det är sista dagen på LIAN imorgon. Hade tänkt baka något men eftersom gubben tog bilen innan så blev det inte av att jag åkte och handlade något.. Så det blir "bara"skumtomtar imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar