onsdag 4 december 2013

Plötsligt vänder det snabbt & då gäller det att hänga med..

Gick ner & väckte barnen. Hanna var inte alls okej.. Jätteförkyld & hängig och med en huvudvärk som satt i pannan. Var bara att ringa & meddela min skjuss att jag inte skulle med.. Sedan ringde jag maken för att meddela att jag blev hemma, men då säger han att han kommer hem och tar vabben åt mig. Jag åker och lämnar pojkarna innan jag kör in Hanna till stan där maken möter upp.. De tar bussen hem & jag kör fort som fan till skolan och hinner precis.
Är på föreläsning om ergonomi i 3 timmar innan jag kör hem igen, hämtar Elias på vägen. Sedan åker maken iväg & veckohandlar åt mig.. Så snällt.. Jag gick & lade mig och läste lite + att jag somnade till några minuter. Det var skönt! Sedan lagade vi middag ihop och åt..
Hanna fick ju inte träffa sin kontaktperson idag när hon var sjuk, men det får bli nästa vecka istället. Går ju inte att göra något åt att hon har blivit sjuk...

Imorgon blir det jag som vabbar första gången denna terminen, maken har fått tillsägelse ifrån sin chef, " Finns det ingen annan som kan vara hemma & Vabba?"
Hmm jag har ALLTID annars tagit vabben... Minns 2009 då jag hade fått min fasta tjänst i kommunen & alla åkte på halsfluss ett par omgånger på våren, sedan kom scharlakansfeber + vattenkoppor 6 veckor.. Och allt detta tog jag!! Så de ska bara knipa mun!
Ska se om jag kanske orkar baka lite inför LIAN på måndag när jag slutar och sedan ska jag se om vi orkar sätta upp plastgranen barnen och jag på eftermiddagen.


2 kommentarer:

  1. Vem är det du tycker ska knipa mun? Din mans chef?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja delvis, men också de som tycker att vi ska köra 50% vardera... Man måste ju göra det som funkar bäst i familjen....

      Radera