lördag 14 december 2013

Lördag

Dagen har varit helt okej måste jag säga.
Vi har kokat knäck på förmiddagen, Hanna & jag. I år gick vi ifrån traditionerna och gjorde med polkagrisar i istället för mandel.

Sedan har jag roat mig med att städa lite i Hanna & Elias rum. Slängt en del gamla & trasiga saker.. Vikt tvätt.. Och spelat lite spel med killarna medan Hanna & Herr Make var iväg och hämtade ett annat soffbord som en kvinna skänkte bort. Vi behövde något annat här kände vi jag. Dock kanske det var i största laget, men det är bättre än det andra vi vi hade så länge.
Sedan kom syrran med familj. Hämtade Simon som skulle sova över hos dem i natt och sedan åkte Hanna och jag iväg & köpte lite lördagsmys..
Sedan ringde Simon, han var ledsen & saknade mig. Men det lugnade ner sig efter ett tag och sedan verkar de bara haft det mysigt. Han hade fått present ifrån moster + att han ska dela säng med Kusin Erik och de ska sova inne hos kusin Otto.. Hehe, mysigt värre...

Här hemma har vi myst med godis & mat inne i vardagsrummet. Både Hanna & Elias somnade i soffan, men det är ju inte så konstigt eftersom de vaknade 06 i morse.

Imorgon blir det tipspromenad i skogen & träffa tomten + Familjesöndag på biblioteket som det ser ut. Vi ska få hem Simon på ett eller annat sätt och annars blir det väl ganska lugnt tror jag!...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar